Intenzivní týdenní kurz na Francouzském institutu pro studenty druhých ročníků a sexty 2024

Naši studenti druhých ročníků a sexty se jako každý rok zúčastnili intenzivního kurzu francouzštiny na Francouzském institutu. Letos se zúčastnili v rekordním počtu a vytvořili dvě skupiny úrovně A2+ a B1+.Celý týden žili francouzštinou a sami říkali, že vždy po odchodu domů si sami pro sebe přirozeně mluvili francouzsky. To máme radost, francouzští lektoři na Institutu jsou totiž milí a velmi profesionální a naši studenti motivovaní a šikovní.

Takto kurz popsali Mikuláš, Dan a Kryšpín ze sexty:

První den jsme se seznámili s Estelle a v uvolněném prostředí primárně hráli hry, které se týkají divadla a francouzštiny, s učením se krátké scénky na závěr. Pak jsme si zopakovali slovíčka spojená s jídlem a procvičili si mluvení prostřednictvím scének v restauraci. Odpoledne jsme dělali aktivity spojené s různými regiony a obecně geografií Francie.

Druhý den jsme věnovali gramatice, hlavně opakování sloves v konjunktivu, formou různých her a jiných aktivit.

Třetí den jsme se dozvěděli více o francouzských svátcích a zvycích, potom o současné francouzštině. Učili jsme se o slangu a zkratkách pro sms. Odpoledne jsme se ještě věnovali žurnalistice, povídali jsme si o aktualitách a vyzkoušeli si vést ve francouzštině rozhovor s nějakou celebritou.

Čtvrtý den jsme se nejdřív věnovali francouzské kultuře a stereotypům. Potom jsme se bavili o čtení, vyjadřovali se francouzsky v psané podobě i psali krátké básničky. Odpoledne jsme měli téma “kino”, odpovídali jsme na různé otázky, procvičovali slovní zásobu a psali krátké scénky.

Pátý den jsme se připravovali na porozumění filmu. Učili se africko –francouzskou slovní zásobu a pak hráli scénky. Na závěr jsme si film v Mediatéce pustili, byl z Afriky a byl skvělý!

Résumé en français:

De 21 à 27 mars, nous avons fait un cours intensif à IFP. Nous avons été divisés en deux groupes par notre niveau du français. Les profs sympas d’Institut s’ occupaient de nous et ils ont fait tout ce qu’ils pouvaient pour améliorer notre français. Nous avons appris le vocabulaire et la grammaire, mais nous avons aussi regardé des vidéos, fait des scènes et des présentations, écouté des chansons, joué aux jeux grammaticaux et conversationnels, et le plus important, nous nous sommes bien amusés.