Jak jsme letos mířili k Symposionu

Byl to tak trochu dárek k 17. listopadu a tak trochu REPLIKA tradičního Symposionu: připraví se zajímavý program, studentky a studenti si z harmonogramu vybírají podle svého zájmu, setkávají se pak nehledě na třídu a ročník; a v jedné třídě, či dokonce ve dvojici se tak někdy ocitne i primán s maturantkou.

K přednáškám přibylo více workshopů, exkurze, vycházky, simulace debaty či parlamentního zasedání, zpěv kramářských písní, sportovní zápolení i společná malba… a také repríza Balady pro banditu.

Dvoudenní program připravili vyučující, některé aktivity organizovali sami studentky a studenti.

Následující studentské komentáře výstižně vyjadřují převažující hodnocení:

  • Z celé akce jsem měl trochu dojem, že byla zkoncipována na poslední chvíli (resp. některé přednášky). Vcelku jsem však rád, že máme na škole možnost se takovéto akce zúčastnit.
  • Myslím, že organizace byla trošku chaotická, ale to se bude rok od roku zlepšovat. Asi by bylo lepší, kdybychom dopředu věděli, kdy je který workshop, ale chápu, že by to bylo strašně složité uskutečnit.
  • Skvělá akce, jenom trochu lepší organizace např. ohledně harmonogramu, ale bylo to poprvé, takže příště to bude určitě méně zmatené:)
  • Na výběr toho bylo hrozně moc a nikdy se z toho nemohl složit funkční harmonogram. Navíc moc nefungoval ten google formulář na přihlašování. Jinak se mi ale líbilo, že bylo na výběr z hodně témat a každý si tam něco našel. Přijde mi dobrý koncept, že se jede v jeden den na několik tematicky zaměřených výletů, studenti jedou podle svého zájmu, a ne podle třídy, ve které jsou, navíc když má celá škola speciální program, nic z učiva nezameškáme.

A co studenti navrhovali? 

  • Příští roky bych se nebál zapojit do přednášení studenty. 
  • Přidal bych ještě jeden den… 
  • Uvítala bych více aktivit z přírodních věd… 
  • Všema deseti jsem pro zopakování této akce, i pro případné zakomponování do vzdělávacího programu.
  • Myslím si, že je trošku škoda, že akce nevypadala moc jako celek. Možná to tak vidím, protože jsem si vybral programy mimo školu, každopádně bych akci dal nějaký rámec (zahájení atp.)

Spokojenost s jednotlivými aktivitami (na škále 1 – 10) je podle zatím vyplněných hodnocení velmi vysoká. Na závěr přidáváme tři delší komentáře k celé akci.

  • Mně, která něco takového nikdy předtím nezažila, se ad SYMposion líbil převelice. Vůbec bych neměla problém s tím, že by takto probíhalo vyučování běžně. Jsem nadšená, že tyto hodiny nejen fungovaly jako škola hrou, ale také jsem si z nich mnohé odnesla. S letošním symposiem jsem nadmíru spokojena.
  • Akce se mi líbila a je to příjemná změna od normálního vyučování. Možná by se mi více líbilo, kdyby byla alespoň jiný týden než klasický symposion. Měl bych více věcí, na které se můžu těšit. 
  • Vynikající akce, vzhledem k rozsahu velmi dobře zvládnutá. Oceňuji učitele, kteří programům věnovali svůj čas. Myslím, že se jednalo o akci velmi smysluplnou, a bude-li to jen trochu možné, doufám, že se jí dočkáme znovu. Děkuji vám.

A tak možná zbývá jen maličkost: „Skvělá akce, doufám, že zeměpisný replikolon bude i příští rok.“ ☺