Matematika – maturita 2020/2021
PROFILOVÁ (ŠKOLNÍ) ČÁST MATURITNÍ ZKOUŠKY Z MATEMATIKY 2020/21
Profilová část maturitní zkoušky má dvě části:
Písemnou zkoušku
v rozsahu 150 minut. Zkouška obsahuje 10 úloh s výběrem odpovědí a dvě otevřené úlohy.
Ústní zkoušku
v rozsahu 15 minut příprava + 15 minut ústní zkoušení. Student si losuje z 24 témat. Výsledná známka se tvoří z výsledků obou částí.
Váha obou částí je 50 %.
Požadavky k maturitě jsou dány osnovami Matematiky úrovně A a volitelného semináře Maturitní matematika 1. Doporučujeme seminář aktivně navštěvovat.
MATURITNÍ OTÁZKY Z MATEMATIKY 2020/21
- Základní množinové a logické pojmy
- Mocniny, odmocniny, mocninné funkce
- Funkce, základní vlastnosti
- Lineární a kvadratické funkce, rovnice, nerovnice
- Planimetrie
- Polynomické a lomené funkce
- Funkce, rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou
- Soustavy rovnic a nerovnic
- Exponenciální a logaritmické funkce, rovnice a nerovnice
- Goniometrické funkce, rovnice a nerovnice
- Míry geometrických útvarů
- Iracionální funkce, rovnice a nerovnice
- Množiny bodů daných vlastností
- Trigonometrie
- Komplexní čísla
- Posloupnosti a řady
- Kombinatorika a pravděpodobnost
- Stereometrie
- Vektory
- Analytická geometrie lineárních útvarů v rovině
- Analytická geometrie kuželoseček
- Analytická geometrie v prostoru
- Limita a derivace funkce
- Vyšetřování průběhu funkce
Kritéria hodnocení profilové maturitní zkoušky z matematiky
Písemná zkouška: (Skládá se ze dvou částí. Maximální bodový zisk je 20 bodů. )
- V uzavřené je 10 příkladů s nabídkou pěti možností. Za každou správnou odpověď získá student 1 bod, za špatnou odpověď se body neodečítají.
- V otevřené části jsou dvě úlohy s možnými podúlohami, lze zde získat celkem 10 bodů.
stupeň | počet bodů |
1 | 18 – 20 |
2 | 14 – 17 |
3 | 10 – 13 |
4 | 7 – 9 |
5 | 0 – 6 |
Kritéria hodnocení písemné části:
Ústní zkouška: (24 maturitních otázek, 15 minut na přípravu, 15 minut na prezentaci řešení úloh.)
Kritéria hodnocení ústní části:
stupeň | |
1 | Student při prezentaci řešení úloh prokáže, že si osvojil požadované dovednosti a ovládá požadované poznatky, fakta, definice a zákonitosti uceleně a v souvislostech. Nedopouští se závažnějších chyb, na doplňující otázky odpovídá pohotově a správně . Jeho ústní projev a argumentace jsou přesvědčivé, přesné a výstižné. |
2 | Student při prezentaci řešení úloh prokáže, že si osvojil požadované dovednosti a ovládá požadované poznatky, fakta, definice a zákonitosti . Nedopouští se závažných chyb, drobnější chyby opravuje a s menší pomocí učitele vyřeší požadované úlohy. Na doplňující otázky odpovídá správně . Jeho ústní projev a argumentace jsou přesné a výstižné, případně prokazují jen nepodstatné nedostatky. |
3 | Student se při prezentaci řešení úloh dopouští drobnějších chyb, závažnější nedostatky je schopen za pomoci učitele korigovat. V zásadě však ovládá požadované poznatky, definice i postupy, prokáže celkovou orientaci v daném tématu a za podpory učitele vyřeší zadané úlohy. |
4 | Student má v ucelenosti a úplnosti osvojení požadovaných dovedností a poznatků závažné mezery. Celkově se v problematice ale orientuje, byť se při řešení příkladů či prezentaci jevů a zákonitostí dopouští častých chyb. Za pomoci učitele je schopen své chyby korigovat a s jeho podporou vyřeší alespoň část zadaných úloh. |
5 | Student se při prezentaci úloh či výkladu jevů a zákonitostí dopouští závažných a podstatných chyb a nedokáže je korigovat ani za podpory učitele. Prokáže zásadní neporozumění danému tématu a není schopen uplatnit běžné postupy při řešení úloh.V ústním projevu má zásadní nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. |
Celkové hodnocení:
Váha písemné a ústní části je 50%. Zkoušející přihlédne k tomu, zda byl student v tabulce kritérií na spodní či horní hranici charakteristiky.
Dokument ke stažení ve formátu PDF: